HTML

Medve Megmondja!

Most megmondom, hogyan kell élni...! Mit egyél, mit igyál, hova menj és mit hallgass. Kaja, pia, kocsma, étterem, utazás, zene vagy csak otthoni vacakolás? Dönteni nehéz. De Medve megmondja merre menj...

Friss topikok

  • paRADIcsom: :):) (2009.12.17. 22:24) Prága
  • MézesGrizzly: @paRADIcsom: Ata bazmeg, nem megmondtam, hogy beszállhatsz ha akarsz!? Mck. (2009.12.02. 08:06) Első mutatkozás.
  • paRADIcsom: Többen is úgy érzik a környezetemben - természetesen magamat is beleértve - hogy igazságtalan maga... (2009.11.29. 22:58) Sport?

Linkblog

2009.12.02. 10:37 MézesGrizzly

Spagetti Carbonara

Tegnap jöttek vendégek. Ha jön a vendég akkor főzni kell. Ha mondja, hogy szereti az olasz kaját akkor azt. Főleg, hogy azt mi is. Tehát ki kell tenni magunkért. Nehogy olyat egyen amit akárhol, bármelyik önjelölt séfecske megfőzhet neki. De mi van ha nem ismered az ízlését? Ha életedben nem találkoztál még az illetővel és azt sem tudod, hogy szakállas-e, vagy ragyás, a pálinkát issza-e vagy a bort, moderntolkingos vagy metallicás, kákabélű vagy bélpoklos?

Akkor az van, hogy főzöl neki Carbonarát. Mert azt tíz emberből kilenc egész nyolc szereti, nem kellenek hozzá túl blikkfangos hozzávalók (pancetta meg pecorino mindenkinél van a hűtőben, nem?), és konkrétan annyi ideig tart elkészíteni amíg a tészta kifő.

Na most. Azért, hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, egy-két alapszabályt itt is be kell tartani, mert mint minden egyszerű ételt ezt is baromi egyszerű elrontani. Persze aki ezt elrontja az már tényleg balfasz.

Tészta. Csakis jó minőségű, durum lisztből készült spagettit használj (Pl. De Cecco, de a Barilla is tökéletes)! Bár én linguine-el jobban szeretem. Szigorúan "al dente" főzöd mert rávágok a kezedre! Én úgy szoktam, hogy egy perccel kevesebbre állítom a főzési időt mint a zacskó írja, egy fél percet úgy is elpöcsölök utána még vele.

Pancetta. Olyat átlagos magyar boltban nem kapsz, így veszel helyette jó minőségű császárszalonnát.

Pecorino. Vagy parmezán. Az sem baj, csak ne áruld el senkinek mert megvetnek majd.

Tehát elkezded főzni a tésztát, közben odateszed apró kockára vágva a szalonnát egy bazi nagy, vastagaljú serpenyőbe. Ha üveges, beleteszed a kb. 2-4 gerezd apróra vágott (nem nyomott!) fokhagymát, kicsit átforgatod, vigyázol, hogy a fok' meg ne piruljon, mer utána max. Unicumot főzhetsz belőle! Összekeversz négy tojást húsz deka lereszelt pecorinoval, friss petrezselyemzölddel. Ha kész a tészta, átszeded a serpenyőbe és rögtön hozzáadod a tojásos szószt. Bőségesen reszelsz rá friss borsot, só nem kell az már bejött a szalonkából meg a sajtból. Átkevered néhányszor, és azon nyomban, még egy kicsit levesesen-szottyosan tálalod (a tojás úgyis még keményszik a tányéron is). 

Tegnap nekem tökéletesre sikerült. Csak míg lementem borért a pincébe kifutott a főzővíz, bepánikoltam, a fokhagymát a tészta után tettem bele, aztán míg takarítottam a tűzhelyet tovább pirult az egész és megkeményedett a tojás, kiszáradt az egész nyomorult hóbelebanc. Kicsinyt anyáztam, aztán tálaltam.

Mindenkinek ízlett. Tehát jó lett. Mondom: csak a balfaszok ronthatják el.

Ha egyébként valami nem világos, itt a segítség:

 

Szólj hozzá!

Címkék: főzés vendég carbonara


A bejegyzés trackback címe:

https://medvemegmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr311568360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása